fredag 2 december 2011

En blöt och go banankaka

Idag har jag bakat banankaka då vi får ju lite besök då och då nu. Folk är ju nyfikna på nykomlingen :)
Den är saftig och chokladig precis som jag gillar den :D

  • Först så smälter jag smöret, låter det svalna och blandar med socker, mjölk, salt, vaniljsocker. Jag delar på äggen och blandar även i gulorna.
  • Sedan så mosar jag bananerna och blandar i smeten

  • Jag hackar chokladen och blandar med vetemjöl och bikarbonat och blandar sedan i smeten.
  • Vispa till sist äggvitorna hårt och blanda ner i smeten.





Sedan in i ugnen :)



 

mums
Såhär snäll var Aldís under tiden <3

Receptet:
  • 75 g smör
  • 2 1/2 dl socker
  • 2 msk mjölk
  • 1/4 salt
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 ägg
  • 3 mogna bananer
  • 120 g blockchoklad
  • 2 1/2 dl vetemjöl
  • 1 tsk bikarbonat
Enjoy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar