fredag 2 december 2011

Hon är här!

Onsdagen den 23 november kl 15.37 så kom Aldís ut i världen!



Vattnet gick på tisdagen men värkarna ville inte sätta igång ordentligt vilket läkaren tyckte var ironiskt då jag varit inlagd ett flertal gånger med för starka värkar.
Bebis var ej fixerad så dom tyckte inte att det var en bra ide att skicka oss ut på en promenad vilket dom annars tänkte göra. :P
Nästa dag så fick jag hjälp med värkarna med stimulerande dropp och då gick det fort! ca fyra timmar efter att dom satte i droppet ploppade hon ut. Jag använde mig av lustgas så lite roligt hade vi under tiden :P


Marcus var jätteduktig och hjälpte mig under förlossningen. Jag fick sitta i sängen med knäna upp så stod han och tryckte på knäskålarna så att jag lyftes lite upp i sängen. Det trycket han gav mig hjälpte mot värkarna och det var ett tips som våran fina bm visade oss :D
Här myser Marcus uppgiven med lilla Aldís <3

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder :-) nu får jag äntligen shoppa lite söta tjejgrejer! Stor kram och snart får väl vi komma och hälsa på?

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja ni är välkomna hit när ni vill! :D

    SvaraRadera