onsdag 21 september 2011

Gitarr tårta till min dotter

Jag mådde inte så bra så det blev tyvärr ingen bild steg för steg beskrivning..jag ville bara få den gjort.
Men jag gjorde först botten i en långpanna... faktiskt så gjorde jag det i två tunna omgångar då det skulle bli svårt att dela en sån stor tårtbotten.

Sedan så ritade jag formen på gitarren på ett smörpapper för att sedan skära efter på själva bottnen.
Gittaren är längre än långpannan så det som jag skar bort på kakan använde jag sedan som gitarr halsen, hade jag mått bättre så hade jag bakat en till tårtbotten men det fick bli en kortare variant på gitarrhalsen ;)
För att man inte skulle se skarven mellan själva  gitarren och halsen så satte jag dit en rosett på slutet..var tvungen till att ha den tvådelad i kylen för annars hade den inte fått plats.

Jag gjorde en svampbotten och tårtan är fylld med glasscreme, jordgubbssylt och grädde.
Sedan täckte jag den och dekorerade den med marsipan och smält choklad.

Min lilla/stora sötnos <3

1 kommentar: