måndag 23 maj 2011

Alvins kalas med såklart en födelsedags tårta och kakor från mormor!

Ja, min ork tog slut vid smörgåstårtorna men både Marcus, mormor, och morfar sa att man kan faktiskt inte ha ett kalas utan en tårta! Hmm så samma dag som kalaset var så började jag baka..tänkte att det här blir nog inte bra men vi får försöka. Som tur var så bakade mamma för fullt också en massa kakor och bullar så jag kände att jag behövde inte göra något stort. Jag gjorde en vit botten och fyllde den med jordgubbsylt och chokladfluff.. färgade marsipanen grön vilket jag ångrade eftersom alla prinsesstårtor är ju gröna så det såg inte så speciellt ut hehe men lade till snöre ur rosa marsipan med en rosett på och två små nallar. Tycker faktiskt att det ser lite ut som en jultårta haha men det funkade ;) Han fick ju sin tårta och den var ju gjord i hast så med tanke på tiden så blev jag faktiskt nöjd ;)

Sedan så får ju visa lite utav det min mor gjorde till kalaset :D




Tack mamma! Det var väldigt mumsigt och gott!

Och här följer lite bilder av själva kalaset!
 Alvin fick sin första bil redan på morgonen. Vilken cooling!

 En UV-dräkt till sommaren och stranden är ju ett måste!


Så koncentrerad man är när man öppnar presenter :O

Jag blev ganska uppgiven och dålig innan gästerna kom och fick gå upp en stund. När jag väl kom ner så var mamma och Marcus i full gång och jag fick bara sätta mig..dock fick jag gå ifren en stund då jag började gråta bara för att jag mådde inte bra samtidigt som jag var så rörd över all hjälp hehe pynsamt? Jaja men det är väl alla hormoner :P Kalaset blev lyckat iallafall :P Tack alla ni som kom och gjorde det till en fin fin dag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar