fredag 18 februari 2011

Anthons sexårs kalas


Våran lille Anthon fyllde år den 2 februari
och då hade vi "vuxenkalas" på onsdagen där vi hade öppet hus för vänner och familj och "barnkalas" på lördag för Anthons kompisar vilket betydde att jag skulle ha massor av tårtor att baka ... Jag tyckte vi skulle ha en "Cars" tårta medan att Anthon ville ha en rosa tårta med blommor och hjärtan :)
Den gjorde jag ljus botten till med jordgubbsfromage och mörkchokladsfluff
Innan till dom andra tårtorna så hade jag gjort vanlig sockermassa men nu så provade jag att göra marshmallowmassa och maaaan vad gott det var ;)

Den här tårtan hade jag också ljusa bottnar men passionfruktsfromage
Och vitchokladfluff....även med marshmallowmassa
Måste säga att denna tårtan var min favorit!
mums mums mums




















Som tur var så hade vi ju "öppet hus" så jag kände inget stress utan att folk kom när dom kände för det och vi kunde äta god tårta och umgås. Det första Anthon sa när folk kom in genom dörren var...: Har du present till mig? Jag fyller år! haha
Inte alls pinsamt ju :P

Sedan på lördagen så hade Anthon barnkalas och alla skulle klä ut sig till vad dom ville, Anthon var en pirat ;) Amanda hade med sig två kompisar och så hade dom ansvaret för lekarna och fiskedammen (skönt!) Fast pojkarna ttillbringade största delen med att trasha Anthons rum haha (inte så skönt!)

Jag hade gjort en supercool Svampbob fyrkant tårta som killarna var riktigt fascinerade av! Synd bara att dom var tvungna att antasta honom så fort vi lämnade rummet.... :`( buhu

När jag kom tillbaks så hade näsan förvandlats till snopp och dom höll på att plocka bort hans ögon :O

Han bestod av svampbotten  och grädde och sylt eftersom det var födelsedagsbarnets önskan!


Grattis min lille Anthon <3



Peace and love


1 kommentar:

  1. Marshmallows fondant är riktigt smaskig. Helt klart mycket bättre om man gör en barntårta. Konsistensen på den fondanten blir alldeles underbar, jag tänker på fluffiga moln när jag äter den ..

    SvaraRadera