fredag 18 februari 2011

Tårtor från då och nu

Hej hej!

hmm..ska vi börja med lite historia kanske? Ja jag tror nästan det hihi
Så här såg mina "bakverk" ut innan "cakeboss", youtube och "google"  :P

Kanske inte dom mest roligaste och mest kreativa men.....




 gott Som ni ser ;)

Ok...håll i er nu för nu ska jag visa min första sockermassa kaka :O
Jag gör sockermassan själv och det var första gången och den blev nog lite torrare än vad den ska vara :P

Ja jag hade inga gelfärger eller bra redska så att så här fin blev tårtan :P

Denna tårta fick min Marcus vän mumsa på eftersom han hade fått ett nytt jobb :)
Dom sa iallafall att den smakade gott hihi
Det var en choklad kaka med mascalpone glassyr på


Efter det så försökte jag mig på en bil.... den skulle bli finare men eftersom jag var en nybörjare hade inte dom rätta verktygen och busiga barn så tappade jag tålamodet och den fick bli såhär :D

Jag fick googla efter bilder :)

Efter dessa försök så tyckte faktiskt Marcus att jag faktiskt skulle få beställa lite riktiga tårtredskap så jag skulle kunna fortsätta och ehm utvekla mig själv... Jippiee
Så jag beställde lite färger och småsaker :D
Pluss att jag hade fått roliga tårtgrejer i julklapp ifrån min älskade Marcus <3

Mamma och pappa skulle till Island i en vecka,
så jag ville testa mina färger och bestämde mig för att ge dom en resväska!





Gjorde även en tårta till Alvin och Mio på babysimmet... mums



Tror nog att den var uppskattad :D
För första gången så var jag faktiskt nöjd iallafall :D

Sedan dess så har jag gjort ett par tårtor som jag är riktigt nöjd med men dom får ett eget inlägg senare då det var även Anthons sex års kalas<3

Tycker iallafall det är roligt att se denna lilla stegen då man ser att tårtorna blir bättre och bättre...

Peace and love

1 kommentar: