onsdag 14 mars 2012

Choklad muffins!

Nu har jag gjort jättegoda chokladmuffins som jag sedan ska dekorera!
Det är faktiskt dom godaste chokladmuffinsen jag har smakat!
  • 3 ägg
  • 2 1/2 dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 50 g smör
  • 1 dl turkisk yoghurt eller gräddfil
  • 2 msk kallt kaffe
  • 3 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 msk kakao
  • 100 g smält mörkchoklad (smällt i vattenbad)
  1. sätt ugnen på 175 grader
  2. vispa ägg och socker vitt och pösigt
  3. smält smöret och häll i yoghurten och kaffet
  4. blanda smör smeten med äggsmeten
  5. blanda torrvarorna ihop och vänd försiktigt ner i smeten
  6. häll ner den smälta chokladen och blanda (inte vispa)
  7. Fyll formarna och in i mitten på ugnen i  ca 15 minuter.  



Riktigt GODA ska jag säga er!

Nu ska jag fortsätta med att dekorera min tårta som jag har bakat och fyllt med fromage idag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar