fredag 2 mars 2012

Cupcake tävling :D

Jag såg på nätet att det har påbörjats med en cupcake tävling och tyckte att det verkade roligt! :D Jag skulle ändå baka en banankaka idag så då kunde jag väl lika gärna göra den i muffinsformar och dekorera dom lite romantiskt eftersom det var temat denna veckan. Jag sätter formarn i plåten för att cupcaksen håller en fin form.

Sedan så är det bara att börja dekorera både med frosting och sugarpaste. :)
Frostingen består av:

  • 200 gram philadelphia ost
  • 200 gram vit choklad
  • ca 3 dl florsocker eller efter tycke
Jag smälte chokladen i vattenbad och lät vispade ihop den med osten och florsockret. Sedan lät jag den vila ett tag i kylen, vispade om den och delade ner den i olika färger.












Förresten så älskar jag min nya lilla mönster kavel..förutom att den går sönder hela tiden. (Men som tur är så har jag en händig man som lagar allt! :D

Min kära mor hjälpte mig med Aldís vilket underlättade för mig! :D <3

Men nu varje vecka så kommer det att vara ett nytt tema som man kan tävla i så det kommer att bli mycket cupcake bakande här framöver. ;)

Gå gärna in och rösta på eran favorit ;)
http://www.misscupcake.se/

Hej sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar